Annonce
Annonce

Officielt: Alexander Lind har fremtiden på plads

25.06.2026 Kl. 11:18

Alexander Lind har nu helt styr på, hvor han skal spille fodbold, når den nye Superliga-sæson starter i juli måned.

FC Nordsjælland har bekræftet købet af den 23-årige angriber fra italienske Pisa, efter danskeren tilbragte størstedelen af sidste sæson på lån i Farum.

Samtidig bliver handlen en af de mest markante i klubbens historie.

Inden den officielle bekræftelse havde både Tipsbladet og den italienske transferjournalist Gianluca Di Marzio meldt, at parterne nærmede sig en aftale. Nu er underskriften sat på en kontrakt, der løber frem til sommeren 2030.

Ifølge de tidligere meldinger betaler FC Nordsjælland omkring 24 millioner kroner for angriberen, hvilket gør ham til klubbens dyreste indkøb nogensinde. Pisa har desuden sikret sig 20 procent af et eventuelt fremtidigt overskud ved et salg.

Han er den perfekte afløser for Ibrahima Konaté

Alexander Lind er garant for mål

Den Silkeborg-uddannede frontløber nåede at gøre et stærkt indtryk under sit lejeophold. Han debuterede i september 2025 mod FC Midtjylland og bidrog med seks mål og fire assists i 18 Superliga-kampe.

Blandt højdepunkterne var det afgørende sejrsmål mod Randers og en vigtig scoring mod Brøndby i mesterskabsspillet.

Med 21 mål i 75 Superliga-kampe for Silkeborg og FC Nordsjælland får Farum-klubben nu sikret sig en angriber, der allerede har bevist sit værd i dansk fodbold.

Nu er det kommet frem, at Xabi Alonso har første transfer på plads i Chelsea. Læs mere.

Thomas Tuchels største VM-brøler: England betaler prisen for udeladt stjerne

Seneste nyt

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce