Elliot Anderson skifter klub og scorer kassen
Manchester City har sikret sig en af sommerens mest omtalte profiler, da de har landet en rekordaftale med Elliot Anderson.
Ifølge transferguruen Fabrizio Romano er alle formaliteter nu på plads, efter at Nottingham Forest-spilleren har gennemført sit lægetjek i New York.
Den eftertragtede midtbanemotor, der længe var kædet sammen med den røde del af Manchester, har underskrevet en kontrakt frem til juni 2031 med en option på yderligere et år til 2032.
Handlen markerer afslutningen på flere ugers intensive forhandlinger med klubben fra City Ground. The Tricky Trees ønskede længe at gøre Elliot Anderson til det største salg i sin historie og krævede mere end de cirka 1,1 milliarder kroner, de modtog for Anthony Elanga.
Manchester City lykkedes dog med at forhandle prisen ned til omkring én milliard kroner.
Der er ingen tvivl længere: Yan Diomandé er den perfekte løsning i Liverpool
Elliot Anderson lander kæmpe skifte
Selv om beløbet ikke overgår Alexander Isaks britiske transferrekord, bliver profilen med det engelske pas den dyreste spiller, Manchester City nogensinde har købt.
Den 23-årige englænder har samtidig haft sit fokus rettet mod VM, hvor han har været en del af det engelske landshold. Hans stærke præstationer har kun understreget, hvorfor The Cityzens har været villige til at investere massivt i midtbanespilleren.
Hos de engelske mestre venter en lukrativ aftale, hvor Anderson ifølge The Athletic får en markant lønforhøjelse. Han står således til at modtage 2,6 millioner kroner om ugen.
Nu er det kommet frem, at FC Midtjylland har bekræftet en ny transfer. Det sker kort efter de vilde rygter om Rasmus Nissen Kristensen. Læs mere.
Andoni Iraola slår til: Henter to markante profiler til Liverpool


















