Efter det bitre finaledrama: Arsenal i hemmeligt transfer-kup mod ærkerivalerne
Efter en historisk sæson, hvor Arsenal for første gang i 22 år kunne løfte Premier League-trofæet, kigger klubbens ledelse nu fremad mod et hæsblæsende transfervindue. Den massive succes i den hjemlige liga blev suppleret af en økonomisk guldregn fra Champions League, hvor klubben spillede sig hele vejen til finalen, før man på grusom vis måtte se sig besejret i en nervepirrende straffesparkskonkurrence mod Paris Saint-Germain.
Nu er portemonnæen fyldt til randen, og manager Mikel Arteta har fået grønt lys til at jagte de største stjerner for at cementere klubbens plads i den absolutte verdenselite.
Den sportslige ledelse på Emirates Stadium har gjort det til en bunden opgave at forstærke offensiven, hvor især kanterne er udpeget som et kritisk område, der mangler både bredde og topkvalitet.
Mens navne som Paris Saint-Germains Bradley Barcola og Juventus-kometen Kenan Yildiz længe har spøgt i kulissen, og klubben angiveligt er millimeter fra at lukke en aftale med Leicesters stortalent Jeremy Monga, er der nu udbrudt en regulær og hemmelig transfer-krig i London. Arsenal har nemlig i skjul forsøgt at kapre Manchester Citys brasilianske kantprofil, Savinho, som ellers i månedsvis har været øverst på ønskelisten hos ærkerivalerne fra Tottenham Hotspur, skriver RTI Esporte.
Artetas råb om ekstrem ambition
Efter det smertelige finalenederlag i Champions League lagde Mikel Arteta ikke skjul på, at Arsenal er nødt til at agere aggressivt på sommerens transfermarked, hvis klubben skal tage det næste svære skridt fra engelske mestre til at blive europæiske konger.
Manageren slog fast, at klubben står over for nogle ekstremt vigtige beslutninger, og at omverdenen vil få at se en klub, der agerer med enorm hurtighed og intelligens på markedet.
Kort efter bakkede den normalt velinformerede transferjournalist Fabrizio Romano op om managerens udmeldinger ved at afsløre, at Arsenal-fansene kan forvente en uhyre travl sommer med tre til fire markante tilgange, hvor en ny kantspiller har førsteprioritet.
Det var i den forbindelse, at Arsenal forsøgte at overrumple Tottenham ved at præsentere Manchester City for et opsigtsvækkende og hurtigt tilbud om at leje Savinho for den kommende sæson. Den brasilianske tekniker har længe været i Tottenhams kikkert.
Men ifølge førnævnte medie forsøgte Arsenal at udnytte deres nyvundne Champions League-status til at overtale spilleren. Det dristige kup led dog et hurtigt knæk, da Manchester City afviste lejeaftalen og gjorde det krystalklart for London-klubben, at de under ingen omstændigheder vil leje kantspilleren ud til en direkte konkurrent.
Manchester City befinder sig i øjeblikket i en yderst komfortabel position, hvor de betragter den unge brasilianer som et yderst værdifuldt aktiv for fremtiden. De er dog ikke helt afvisende over for et salg, hvis den rette pose penge bliver smidt på bordet.
For at slippe Savinho permanent her i sommerferien, har de lyseblå fra Manchester i første omgang fastsat et prismærke på tæt ved 375 millioner kroner.
Chokbølger i United: Stjerne ombestemmer sig i ellevte time



















