Transferbombe: Manchester City lukker milliardhandel i weekenden
Manchester City er millimeter fra at gennemføre en rekordtransfer, der kan skrive sig ind i Premier League-historien.
Ifølge The Athletic og transferjournalisten Fabrizio Romano er klubben blevet enig med Nottingham Forest om købet af Elliot Anderson i en handel til op mod 1,17 milliarder kroner.
Den velinformerede italiener meddeler, at aftalen mellem klubberne nu er på plads efter de afsluttende forhandlinger.
Samtidig oplyses det, at midtbanespilleren selv har bedt Nottingham Forest om lov til at forlade klubben, mens lægetjekket forventes gennemført i USA denne weekend.
Den 23-årige engelske landsholdsspiller har været en af sommerens mest eftertragtede profiler. Manchester United har længe jagtet Anderson, men alt peger nu på, at City løber med sejren.
Der er ingen tvivl længere: Yan Diomandé er den perfekte løsning i Liverpool
Manchester City slår den britiske transferrekord
Tidligere lød meldingerne, at Forest afviste et bud på omkring 940 millioner kroner plus bonusser, men nu ser klubben ud til at få sit ønske opfyldt.
Anderson skiftede til Nottingham Forest fra Newcastle i 2024 og har siden etableret sig som en af holdets vigtigste spillere med 92 kampe, seks mål og 11 assists.
Bliver handlen gennemført til den rapporterede pris, vil den overgå den hidtidige Premier League-transferrekord og markere endnu en opsigtsvækkende investering fra Manchester City.
Nu er det kommet frem, at Manchester City er mulehår fra at slå den britiske transferrekord med en kæmpe sommertransfer. Læs mere.
Dolket af landsmand: Dansker fik afgørende rolle i Thomas Thomasberg-fyring



















