AFC BournemouthArsenal FCAston Villa FCBrentfordBrighton & Hove AlbionBurnleyChelsea FCCrystal PalaceEverton FCFulham FCLuton TownLiverpool FCManchester City FCManchester United FCNewcastle UnitedNottingham ForestSheffield UnitedTottenham HotspurWest Ham UnitedWolverhampton Wanderers FC
01:12:2018 11:32
Xander spillede fodbold som yngre og går nu i fitness

Den populære musiker Xander skiftede fodbolden ud med træningscentret, hvor han får en mere varieret træning.


Musikeren Xander fortæller i et interview med Euroman, om at han spillede meget fodbold, da han var yngre, og var tæt på at starte en fodboldkarriere. Musikken og drømmen herom tog dog over, men Xander spiller i dag forsat fodbold indimellem.

Han fortæller desuden om, hvordan han får energi af at bruge kroppen. For at bruge kroppen optimalt går Xander næsten dagligt i fitnesscenter for at styrketræne. I fitnesscentret finder han den alsidige træning, der er med til at holde kroppen i gang og få trænet alle muskelgrupper.

Fitness tilbyder alsidige træningsformer

Hvis du ikke allerede er medlem af et fitnesscenter, bør du overveje at blive det. Ligesom Xander bruger centret til at opnå en alsidig træning, kan du også gøre det. I fitnesscentret vil du helt sikkert finde en træningsform, der passer dig, og du har her mulighed for at veksle mellem både styrke- og konditionstræning.

I et fitnesscenter består styrketræningen primært af vægte og maskiner. Du finder maskiner til træning af alle muskelgrupper, og de kan indstilles til dit behov og din vægtkapacitet.

Hvis du ønsker at styrketræne i fitnesscenter, enten udelukkende eller i kombination med styrketræningen, kan du benytte dig af løbebånd, romaskiner, almindelige konditionscykler og spinningcykler.

Spinningcykler er populære

Spinningcykler er blevet mere og mere populære. De er i dag blandt de mest brugte træningsmaskiner. Træning på en spinningcykel er godt for benmusklerne, og er effektivt til at kalorieforbrænde. Dette skyldes, at pulsen kommer op i en længere periode under spinning, hvilket er godt for både forbrændingen, konditionen og hjerte-kar systemet.

Grunden til at træning på en spinningcykel er blevet så populært, kan være mange. En af de væsentligste faktorer er den effektive form for træning og fleksibiliteten i træningen. Du kan tage ned i træningscentret og spinne enten alene eller på hold. Du kan også investere i din egen spinningcykel, og træne derhjemme når du har tid og lyst.

Træning på en spinningcykel foregår indendørs så vejret kan ikke bruges som en undskyldning for ikke at få trænet. På kondition.dk kan du finde en guide til de bedste spinningcykler i test. Denne guide er værd at læse igennem, hvis du har planer om at investere i en spinningcykel.

Få mest muligt ud af din spinningcykel

For at få mest muligt ud af din spinningcykel bør du tilpasse træningen, så du får det optimale ud af den. For at opnå de bedste muligheder for både kalorieforbrænding og god kondition må du huske at restituere. Under restitution genopbygges musklerne til et fornyet niveau så det er meget vigtigt, at du ikke spinner mere end max 2-3 gange om ugen.

For at undgå skader må du altid huske at varme op, da selve træningen på spinningcykel er høj-intensiv.

Ligesom det ved løbetræning er effektivt at intervaltræne engang imellem, kan man på spinningcykel også få meget ud af at hæve og sænke både intensiteten og belastningen engang imellem. Dette kan du eksperimentere med efter behov.


SENESTE NYT

OP | NED

SENESTE NYT

OP | NED
ANNONCE