Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Tråde til Dubai: Ny bizar historie om Manchester City-sponsor

Af Jeppe Augustsen
21.09.2022 Kl. 13:16
Et af Manchester Citys seneste partnerskaber vækker opsigt.

Manchester City har udviklet sig til at være en af de største fodboldklubber i verden, hvor de nu er en af de klubber med den største omsætning.

Det skyldes især forskellige partnerskaber.

Men der sættes nu spørgsmålstegn ved ét af disse partnerskaber, som blev bekræftet tidligere på året. Her har mediet, Josimar Fotball, set nærmere på Manchester Citys partnerskab med bettingfirmaet, 8XBet, der blev udnævnt som klubbens bettingpartner i Asien.

Det kræver formentlig et større beløb at blive partner med Manchester City, og ifølge Josimar Fotball ligner 8XBet ikke en virksomhed, der har en størrelse, som kan være partner med de forsvarende engelske mestre.

Efter en undersøgelse af Josimar Fotball har man ikke kunne finde frem til en ejer af 8XBet, og deres følgerskare på de sociale medier er meget lav:

Youtube: 361 abonnenter – her er Teddy Sheringham frontfigur i videoer, hvor han bidrager med analyser, men videoerne har oftest ikke mere end 100 visninger.

Twitter: 13 følgere

Facebook: 11.632 følgere

Instagram: 45 følgere

LinkedIn: Her er der blot to ansatte tilføjet til firmets profil.

På 8XBets Facebook-side kan man se, at de personer, der styrer siden, er bosat i Forenede Arabiske Emirater. Efter undersøgelsen er kommet ud er der dog blevet tilføjet nye personer, som er bosat i Indonesien og Vietnam:

Josimar Football beretter yderligere, at opslagene bliver postet i de normale arbejdstider i Forenede Arabiske Emirater, hvilket virker mærkeligt, når de skal ramme det asiatiske marked. Derudover undrer det også mediet, når Manchester City har stærke forbindelse til Forenede Arabiske Emirater med deres ejerskab.

Undersøgelsen binder også tråde til Dubai-virksomheden, QOO Global DMCC, der har 8XBet som kunde – og formentlig også den eneste. 

Ydermere kan mediet berette, at der er omkring 170 besøgende om dagen på 8XBets hjemmeside, og der sættes derfor spørgsmålstegn ved, hvordan 8XBet kan genere nok midler til at kunne lave et partnerskab med en af verdens største klubber.

En slettet LinkedIn-profil vækker også opsigt. Trịnh Thu Trang har før stået som CEO & Founder af 8xbet, hvor hendes billede er det samme, der figurerer på en anden virksomheds webshop, der sælger forskellige gave i USA – og billedet af hende fremgår på en gave, hvor det er en gave med et 'Månedens medarbejder'-bevis.

Det er ikke første gang, at et partnerskab mellem en virksomhed og Manchester City kommer i søgelyset. I starten af året indgik de et partnerskab med et kryptofirma, som de droppede kort tid efter, da der kom afsløringer om, at firmaet ikke eksisterede.

Annonce