Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Manchester City går forrest: Får to trøjesponsorer i næste sæson

Af Lasse Callesen
20.03.2017 Kl. 11:38
Manchester City er den første Premier League-klub, der har præsenteret trøjesponsor nummer to.

Fra næste sæson skal Premier League ikke længere hedde 'Barclays Premier League', men i stedet bare 'Premier League'. Dermed har klubberne ikke længere Barclays på ærmet som sponsor og det er blevet besluttet, at klubberne derfor selv kan sælge reklamepladsen på ærmet, således de faktisk kan have to trøjesponsorer.

Hidtil har ingen klubber gjort det – indtil nu, hvor Manchester City er blevet den første klub, der har annonceret sin sponsor nummer to til næste sæsons trøjer.

City har offentliggjort samarbejdet med NEXEN TIRE, et dækfirma fra Sydkorea, der sammen med flyselskabet Etihad Airways kommer til at pryde City-trøjerne i næste sæson.

Manchester City har ikke offentliggjort, hvor meget de økonomisk drager fordel af det nye sponsorat. Avisen Daily Mail skriver dog, at værdien af sponsoratet på ærmet er omkring en femtedel af værdien på hovedsponsoratet på maven.

Så NEXEN TIRE betaler formentlig i omegnen af 100 millioner kroner per sæson for pladsen på City-trøjen.

Flere klubber forventes at følge Citys eksempel den kommende tid.

Annonce