Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Hovsa: Er der et smuthul ved offside-reglen?

Af Jeppe Augustsen
04.09.2023 Kl. 19:36
LÆS OGSÅ: BENDTNERS DYRE LEJLIGHED

The International Football Association Board – bedre kendt som IFAB – står for at udforme fodboldreglerne.

Organisationen har nu fået en henvendelse fra den svenske klub, Torns IF, der spiller i den tredje bedste række, fordi man mener, at have fundet et smuthul i reglerne. Det skriver The Guardian.

 

Nærmere præcist gælder det offside-reglen. Her fremgår det i regelbogen: "The first point of contact of the ‘play’ or ‘touch’ of the ball should be used", når en bold spilles ved en offside-forseelse.

I en video viser Richard Ringhov, der er træner for Torns IF, at der et smuthul i ovenstående regel, der gør, at man kan opnå en fordel uden at blive dømt offside.

Se videoen nedenfor:

The Guardian beretter, at IFAB har fået henvendelsen og har meddelt, at man vil undersøge om reglen skal omformuleres.


TOPHISTORIER LIGE NU

Annonce