Forlader TV2
TV 2 vinker farvel til en markant skikkelse efter jul.
Det drejer sig om Stig Møller Christensen, der har været kommerciel direktør i TV2-koncernen siden 2021.
Beslutningen om at tilføre nye krafter til den øverste ledelse i den kommercielle afdeling sker i kølvandet på lanceringen af koncernens 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’.
Stig Møller Christensen har været ansat hos TV-stationen siden 2011, hvor han også har beskæftiget sig med product management som medlem af direktionen.
Nu slutter eventyret efter jul på ganske udramatisk vis.
Det fortæller danskeren til TV2 mandag.
– Det føles som det helt rigtige tidspunkt – både for TV 2 og for mig selv. TV 2 har valgt at organisere roller og ansvar i direktionen på en ny måde, og jeg har besluttet at benytte dette vindue til at prøve noget nyt uden for TV 2, indleder han og supplerer:
– TV 2 står stærkt med en klar strategi frem mod 2030, og jeg vil altid have en særlig veneration for organisationen, understreger den afgående TV2-direktør således.
TV2 Play har løftet sig til at blive den største streamingtjeneste i Danmark, hvorfor han forlader et projekt i fuld vækst.
– At vi er lykkedes med at slå selv de største globale platforme på vores hjemmemarked er en markant bedrift, afslutter Stig Christensen, der i samme moment takker kollegaerne fra TV-stationen.
2030-strategien kaldt ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ har til formål, at løfte den digitale position på markedet og i samme tid styrke organisationens kompetencer og teknologiske fundament.
Ambitiøst TV2-projekt
Anne Engdal Stig Christensen, der er administrerende direktør, sætter ord på bedrifterne og fremtidsudsigterne.
– Stig har været helt central for en række af de milepæle og den succes, vi har nået i TV 2. Vi har en klar nummer 1-position på tværs af tv, streaming og onlinenyheder – drevet af indhold, stærke produkter og partnerskaber.
– TV 2 var den første europæiske broadcaster med reklamer på streaming, og Stig har ydet et stærkt bidrag til vores digitale omstilling, strategi og den flotte, lønsomme vækst i TV 2s omsætning på 1,3 mia. kr. fra 2019 til 2025. Han efterlader en forretning og en kommerciel organisation i topform, og det skal han have stor tak for, afrunder hun.
Det er 1. december, hvilket markerer den første låge i PLBOLD’s julekalender, der hander om Premier League-danskere. Læs et portræt om den tidligere Chelsea-profil i form af Andreas Christensen lige her.



















