Første transfer i hus: Chelsea har budt 625 millioner for to VM-stjerner
Xabi Alonso er ny mand i spidsen for Chelsea, hvor spanieren nu er klar til at lukke flere markante handler denne sommer.
Chelsea-manageren har startet en regulær transferoffensiv på Stamford Bridge, hvor tre store profiler meldes på vej til klubben for svimlende millionbeløb.
Først og fremmest er den 21-årige italienske højreback Marco Palestra allerede på plads. The Blues betaler godt 372 millioner kroner (ca. 50 millioner euro) til Atalanta for landsholdsspilleren, som forventes at skrive under på en seksårig kontrakt.
Alonso stopper dog langtfra her. Det centrale forsvar står over for en massiv opgradering, da Chelsea ifølge L’Équipe er tæt på at hente den franske VM-stjerne Maxence Lacroix i Crystal Palace. Prisen for den stærke forsvarsspiller lander på lidt over 400 millioner kroner.
Efter Sandro Tonali: Tottenham henter endnu en Premier League-stjerne
Chelsea henter nye stjerner til klubben
Som den vildeste kanin i hatten melder journalisten Luca Cerchione (via GiveMeSport), at Chelsea dertil har afgivet et bud på 225 millioner kroner på Sunderlands midtbanegeneral Granit Xhaka.
Hvis de to sidstnævnte handler går igennem, så runder Alonsos samlede sommerindkøb hurtigt den første milliard kroner.
Klubben fra det vestlige London har tidligere i transfervinduet solgt Marc Cucurella til Real Madrid for i omegnen af en halv milliard.
Nu er det kommet frem, at Andoni Iraola henter to markante profiler til Liverpool denne sommer. Læs mere.
FCM køber Rasmus Nissen Kristensen til spotpris



















