Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Calling Fie Laursen & Co: City hånes for influencer-opslag

Af Jeppe Augustsen
23.10.2019 Kl. 08:07
Manchester City vil have influencers til at promovere den elektriske stemning på Etihad Stadium.

Trods en dårlig start mod Atalanta fik Manchester City vendt kampen og vandt 5-1.

Med tre sejre efter tre kampe er Guardiolas tropper så godt som sikre på at vinde gruppen og kvalificere sig til play-off kampene.

Til kampen mod Atalanta var der godt 49.000 tilskuere på Etihad Stadium, der har plads til 55.000 tilskuere, og da klubben vil have fuldt hus til disse kampe, tager de nye alternativer i brug.

Klubben har lavet et opslag på Tribe, som er en app for influencers, og her søger de influencers, som kan være med til at promovere oplevelsen og stemningen ved at se Champions League på Etihad Stadium. I opslaget skriver de:

– Dette års Champions League-lodtrækning har givet os tre forholdsvis ukendte hold, og det betyder, at vores kernegruppe af fans er mindre tilbøjelige til at komme på stadion. Vi har identificeret os unge studerende og nye borgere i byen. Vi vil sprede budskabet om den gode steming på Etihad Stadium, og derfor søger vi influencers, der kan fortælle en ægte og autentisk historie om, hvordan det er at overvære en kamp, skriver klubben i opslaget på Tribe.

– Vi ønsker content, der viser den elektriske stemning, som kun live Champions League-kampe kan levere. Det behøves ikke kun være på stadion. Det kan også være en gruppe af folk, der synger i en flok på vej til stadion.

Manchester City er i gruppe med Shakhtar Donetsk, Dinamo Zagreb og Atalanta.

Opslaget har også nået Twitter, hvor Manchester City hånes for at tage kontakt til influencers:

 

Annonce