Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Avis: United-sponsor vil trække sig før tid

Af Emil Plovgaard
21.11.2022 Kl. 12:34
Samarbejdet bliver i forvejen ikke forlænget, og nu undersøges det, om aftalen kan ophøre før tid.

I sidste sæson kunne Manchester United-fans se en ny sponsor på trøjen, da TeamViewer erstattede Chevrolet.

TeamViewers sponsorat har en værdi på £235 millioner, da de i over fem år betaler £47 millioner hvert år for at være Manchester Uniteds trøjesponsor. Det er dermed den næststørste kommercielle aftale for klubben, kun overgået af adidas' aftale, der er £750 millioner værd.

Det er dog ikke helt gået efter planen, og tidligere på sæsonen kom det frem, at TeamViewer ikke vil forlænge deres femårige sponsorat, der først slutter efter 2025/26-sæsonen.

Og nu lyder det fra The Telegraph, at TeamViewer vil afsøge mulighederne for allerede nu at trække sig ud af aftalen.

Firmaet fortæller, at det har fået markant mere opmærksomhed, efter at aftalen blev indgået, men tilføjer i en meddelelse:

– Ikke desto mindre har firmaet besluttet sig for at revidere sin langsigtede marketing-strategi i lyset af de nuværende makroøkonomiske bevægelser.

– I tilføjelse hertil, har firmaet allerede kommunikeret sit ønske om at udforske mulighederne for at afbryde kontrakten.

Annonce