Slår Isak-handlen: Manchester City tæt på britisk rekordindkøb
Manchester City er millimeter fra at lande en transfer, der samtidig vil blive Premier Leagues største handel nogensinde.
Det drejer sig om Elliot Anderson, der i den grad er centrum i en af sommerens største transfersagaer.
Den 23-årige Nottingham Forest-profil har længe været jagtet af både Manchester United og Manchester City, men meget tyder nu på, at det bliver den blå del af Manchester, der vinder kampen om underskriften.
BBC har tidligere rapporteret, at Manchester City fik afvist et bud på omkring 940 millioner kroner plus bonusser, der kunne have løftet den samlede pakke til cirka 1,07 milliarder kroner.
Nu melder transferjournalisten Ben Jacobs dog, at klubberne nærmer sig en aftale.
Ifølge oplysningerne kræver The Tricky Trees mindst 1,12 milliarder kroner i garanteret transfersum, hvilket City skulle være villige til at imødekomme. Samtidig har midtbaneslideren allerede givet grønt lys til et skifte til Etihad Stadium.
Liverpool har unik mulighed for at købe Ibrahima Konaté-afløser
Manchester City nærmer sig topspiller med engelsk pas
Den VM-aktuelle Anderson kom til Nottingham Forest fra Newcastle i 2024 og har siden udviklet sig til en af klubbens vigtigste spillere. Han står foreløbigt noteret for 92 kampe, seks mål og 11 assists.
For Manchester United vil et City-køb være et hårdt slag. Anderson har været blandt klubbens absolutte topprioriteter denne sommer, men ifølge Teamtalk har spilleren valgt City, hvor en handel nærmer sig med hastige skridt.
De Røde Djævle kan dog glæde sig over, at Ederson fra Atalanta snart er på vej, mens West Hams Mateus Fernandes kan blive den anden store signing.
Andetsteds er det kommet frem, at José Mourinho er klar til at hente stjernespiller nummer fem til Real Madrid denne sommer. Læs mere.
Snydt i 11. time: Nu vil rystet Premier League-klub købe stjerne i Liverpool



















