Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Undersøgelse: Så meget kan topklubberne tjene på stadionrettigheder

Af Jeppe Augustsen
24.05.2019 Kl. 19:31
Premier League-klubberne går glip af mange millioner ved ikke at sælge navnerettighederne til deres stadions.

Der kommer flere og flere penge i moderne fodbold, men der er nogle punkter, hvor flere af de engelske klubber endnu ikke laver forretning.

Det gælder bl.a. navnerettighederne på deres stadions.

En undersøgelse, som er foretaget af virksomheden 'Duff and Phelps', viser, at de engelske topklubber kunne tjene flere hundrede millioner af kroner om året, hvis de solgte navnerettighederne på deres stadions til sponsorer.

Undersøgelsen viser, at Manchester United kunne tjene £26,75 millioner om året ved at sælge navnerettighederne på Old Trafford.

Nummer to på listen med den største potentielle værdi er Manchester Citys stadion, Etihad Stadium. Her har Manchester City indgået en stor sponsoraftale med Etihad, som bl.a. indholder navnerettighederne på deres stadion, men ifølge undersøgelsen kunne de tjene mere, end de gør nu.

Derudover melder Daily Mirror, at Tottenham forventes at sælge deres stadionnavn til en sponsor i den kommende sæson.

Se listen over den potentielle værdi hos top seks-klubbernes stadions her:

1. Manchester United
Potentiel værdi: 225 millioner kroner

2. Manchester City
Potentiel værdi: 185 millioner kroner

3. Tottenham
Potentiel værdi på Tottenham Stadium: 148 millioner kroner

4. Liverpool
Potentiel værdi på Anfield: 143 millioner kroner

5. Chelsea
Potentiel værdi på Stamford Bridge: 141 millioner kroner

6. Arsenal
Potentiel værdi på Emirates Stadium: 140 millioner kroner

Annonce