Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Inspiration fra AGF: Premier League planlægger fans på storskærme

Af Kalle Thue Gregersen
04.06.2020 Kl. 20:35
Premier League planlægger at vise fans på storskærme, når der bliver scoret for at kompensere for den manglende stemning. Det melder The Athletic.

I sidste uge var der en sand verdenspremiere i Aarhus. AGF havde nemlig som de første i verden en virtuel tribune, hvor fans havde købt adgang til forskellige Zoom-grupper. 

Her kunne spillerne på banen og folk hjemme i stuerne følge AGF-fans, Randers-fans og neutrale fans på skærmene, der var stillet op på løbebanen på Ceres Park.

AGF har efterfølgende fået mange henvendelser om konceptet, og nu ser det ud til, at Premier League planlægger at gøre AGF kunsten efter. 

The Athletic melder således, at ideen blev drøftet nøje på dagens møde, hvor det også blev vedtaget, at holdene må foretage fem udskiftningerne og have ni spillere med på bænken. 

Detaljerne, om hvordan det kommer til at foregå, er endnu ikke blevet kortlagt, og kilder har fortalt, at de vil blive meldt ud senere, når vi nærmer os første kamp, som er den 17. juni. Men det står ganske klart, at Premier League overvåger innovative muligheder for at kompensere for, at kampene bliver spillet bag lukkede døre.

På mødet skulle de dog have drøftet, at fansene vil blive vist på skærmene på passende tidspunkter, så der bliver skabt en form for atmosfære for spillerne og dem, som ser kampene på TV. Det kunne være i forbindelse med scoringer. 

Et andet initiativ, der blev diskuteret, var, at en form for net ville blive spredt ud over de nederste dele af tribunerne, således klubberne kunne hænge flag eller slogans op, som TV-kameraerne kunne fange for at optimere TV-oplevelsen. 

Nettet bliver designet til hver klub, som de ønsker det. De kan selv vælge farver og billeder, mens der muligvis også vil være en hyldest til det britiske sundhedsvæsen, NHS. Derudover overvejer de også, om der skal være en sektion tilgængelig for sponsorer. Det er endnu uvist, om det er for nye sponsorer eller sponsorer, de i forvejen har et partnerskab med. 

I forhold til dåselyd vil der ikke blive afspillet kunstig lyd på stadion, men TV-seerne vil få en mulighed for at få dåselyd, som vi har set i Bundesligaen. 

Et initiativ blev dog nedstemt prompte, og det var muligheden for interviews med managerne i halvlegen. 

Annonce