
Dansk firma fjerner VM-reklamer fra TV: “Ikke foreneligt med vores værdier”
Dette VM har været forbundet med en masse spørgsmålstegn i forhold til værtsnationen Qatar.
Og det er ikke just positivt som annoncør at blive set i forbindelse med den enorme fodboldbegivenhed, selvom kampene lokker mange seere til.
Det har et dansk firma nu valgt at tage konsekvenserne af.
Elgiganten i Danmark flytter således sine TV-spots på TV 2’s kanaler, så de ikke ligger lige før, under og lige efter VM-kampene.
Det fortæller virksomheden til Mediet Markedsføring.
– Vi synes ikke, det er foreneligt med vores værdier, der blandt andet handler rigtig meget om, at der skal være plads til alle. Vi kunne se, at der var et mis-match, og derfor tog vi den beslutning, lyder det fra Ditte Opstrup Andersen, som er PR- og kommunikationschef hos Elgiganten til Markedsføring.
I sidste uge tog Elgiganten i Norge en lignende beslutning. Her valgte Elkjøp, som Elgigantens søsterforretning i Norge, hedder, at trække sig som sponsor på TV 2 Norges VM-udsendelser og i stedet give pladsen til Amnesty International.
Desuden fortæller Ditte Olstrup Andersen, at det, på baggrund af VM i Qatar, fremover kan få betydning for, hvor firmaet vælger at lægge sine reklamekroner, ligesom hun også er af den overbevisning, at andre firmaer er i vildrede over, hvad de skal gøre i forbindelse med VM-kampene.