Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

McDonalds som sponsor? VAR kan ende med at blive sponsoreret

Af Morten Bruun Jørgensen
21.08.2019 Kl. 13:52
Der er en åbning for, at VAR i fremtiden kan blive sponsoreret af virksomheder, og faktisk er det allerede sket i Australien.

Til denne sæson er VAR en del af Premier League, og det er ganske givet delte meninger om, hvorvidt det er en god idé eller ej.

Men vi kan vist lige så godt vænne os til, at VAR bliver en fast del af kampene i den bedste engelske fodboldrække – og sågar også i de fleste andre fodboldkampe på det højeste niveau.

På diverse storskærme på stadionerne bliver der vist et billede med VAR, når dommerne tager teknologien i brug, og det er der virksomheder, som ser et gigantisk potentiale i – for VAR kan pludselig blive til en reklamesøjle.

Ifølge the Guardian har FIFA allerede modtaget henvendelser fra firmaer, der har ønsket at gøre brug af VAR som reklamesøjle, men indtil videre har FIFA afvist, da fodboldforbundet har fuld fokus på i stedet at udvikle systemet.

Dermed lader det bestemt ikke til at være udelukket, at virksomheder i fremtiden kan komme til at spytte penge efter reklameværdien i VAR, og faktisk er det allerede tilfældet i Australien.

I A-League er VAR sponsoreret af McDonalds, hvor fastfoodkæden stolt beskriver sig som den officielle partner for VAR-systemet.

Om McDonalds også vil have interesse i at sponsorere VAR i Premier League, skal vi ikke gøre os kloge på, men det er næppe helt usandsynligt, at VAR i Premier League inden for en overskuelig fremtid vil få en sponsor.

Annonce