Et magisk nummer: Chelsea får televirksomhed til at pryde trøjerne
Gennem fem år har Yokohama været Chelseas officielle trøjepartner, men nu er det slut.
Tidligere i dag kunne the Blues annoncere, at aftalen med den japanske gigantvirksomhed ophører efter denne sæson. I hvert fald som trøjepartner, for virksomheden fortsætter med at være Chelseas globale dækpartner.
I stedet bliver det televirksomheden 3, der fremover skal vises frem på Chelseas trøjer. Det annoncerer Premier League-klubben på sin hjemmeside, hvor sætningen "tre er et magisk nummer" bliver brugt.
Parterne har indgået en treårig aftale, der træder i kraft, når trøjerne til 2020/21-sæsonen kommer på gaden.
– Mobilteknologi har revolutioneret måden fodboldklubben og fans interagerer med hinanden på, og det gør Chelsea FC og 3 til så naturlige partnere, fortæller Chelseas administrerende direktør, Guy Lawrence.
På sin hjemmeside skriver London-klubben endvidere, at der er tale om et partnerskab, der har en væsentlig økonomisk karakter for Chelsea,
You wait 24 days for a signing and then Three come along at once!
@ThreeUK #Ch3lsea— Chelsea FC (@ChelseaFC) January 24, 2020