Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Billede: Premier League løfter sløret for ligaens nye logo

Af Jeppe Augustsen
09.02.2016 Kl. 10:02
Premier League har netop løftet sløret for, hvordan ligaens logo kommer til at se ud fra næste sæson.

Efter 15 års samarbejde med Barclays er det efter denne sæson slut, og det betyder ændringer.

Premier League har besluttet, at man ikke vil tilknytte en ny navnesponsor, så ligaen blot vil hedder Premier League. 

Tilbage i januar berettede Daily Telegraph, at Premier League ville give logoet et friskt pust, hvor man ville fjerne den velkendte løve, men har valgt at beholde en løve i et nyt logo, der tiltræder i næste sæson.

På Premier Leagues hjemmeside har man løftet sløret for det nye logo, som man har lavet i samarbejde med DesignStudio og Robin Brand Consultants.

– Fra næste sæson vil vi flytte os lidt væk fra sponsoraftaler, og turneringen vil blive kendt for blot at være Premier League. Det er en beslutning, der er taget ud fra, hvordan vi vil se os selv som organisation og turnering. Vi er meget tilfredse med resultatet: en visuel identitet, der er relevandt, moderne og fleksibel, siger direktør Richard Masters.

Annonce